Avaa päävalikkoSulje päävalikko  

Huolellisuuden ja käyttäytymisen arvioinnin kriteerit

 Oppilaiden käyttäytyminen arvioidaan joulutodistukseen ja lukuvuositodistukseen.

10

  • Oppilaalla hyvät käytöstavat (ystävällinen, tervehtii, kohtelias).
  • Auttaa muita. Yhteistyökykyinen. Myönteinen.
  • Ei luvattomia poissaoloja. Ei aiheettomia myöhästymisiä.
  • Noudattaa sääntöjä (ei häiritse tunneilla, ei rangaistuksia).
  • Kantaa vastuuta omasta oppimisesta (tehtävät tehty, välineet mukana) ja ympäristöstä.
  • Huolellinen (poissaolot selvitetty). Työn jälki siisti.
  • Rehellinen. Luotettava.

9

  • Lieviä puutteita edelliseen verrattuna

8

  • Käytös yleensä asiallista.
  • Noudattaa pääsääntöisesti ohjeita.
  • Käyttäytymisestä pitää harvoin huomauttaa.
  • Pääsääntöisesti ei rangaistuksia.
  • Ei häiritse opetusta.
  • Käy säännöllisesti koulua (ei aiheettomia poissaoloja, myöhästelee satunnaisesti)

7

  • Käytöshäiriöitä. Usein huomautettavaa.
  • Luvattomia poissaoloja joskus.
  • Läksyjä tekemättä joskus.
  • Myöhästymisiä joskus.
  • Välineiden unohtamista joskus.
  • Rangaistuksia joskus.

6

  • Käyttäytyminen toistuvasti edellä mainittua.
  • Pinnaamista, myöhästelyä, häiriköintiä, välineiden unohtamista, läksyjä tekemättä toistuvasti.
  • Huonoa kielenkäyttöä toistuvasti.
  • Rangaistuksia toistuvasti.

5

  • Asenne kielteinen. Ei noudata sääntöjä.
  • Väkivaltainen.
  • Välinpitämätön asenne.
  • Jatkuvasti huomautettavaa.
  • Suorittamattomia jälki-istuntoja.

4

  • Oppilas ei käy koulua.