Ohita päävalikko
Takaisin etusivulle
Avaa päävalikkoSulje päävalikko  
Ohita sivuvalikko

10.03.2022 Pirjo-Margit Jauhiainen kirjoitti aiheesta:

Väriä elämään ja rentoutta mieliin

Olen uusi asukas Utajärvellä ja asuinreviiriini tutustun eri suuntiin kävellen.

Kun palasin punamultamaalatun kirkon kautta keskustan koulun ohi, niin katsoin et kyllä on väritön ( johan siitäkin " mieli sairastuu", ettei ole "väriä kasvuympäristössä" ) pömpeli, ettei muuta kuin kunnan verorahoista väripurkkeja + pensseleitä ostamaan ja oppilaille mielikuvaharjoitteluja ( joka on edullisenpaakin, kuin "pelokkaana" meneminen jonkun "asiantuntijan" pakeille, minkä edessä en usko kaikkien lapsien edes tarvitsevan mitään "koppikeskustelua" ), joka antaa lasten itse luovia, eikä aikuinen vieressä kokoajan olla neuvomassa, niin ehkä opetushenkilökuntakin voi päivittää päätään, ettei ylhäältä ohjaus jatkuvaan ole hyvästä ja pyytää noita tarvikkeita oppilaiden käyttöön.

En tarkoita että joka pömpeliä tarvii alkaa "töhrimään, kuten sanamuotoa käyttävät he, kenen mielestä lapset tarvii kuria / sääntöjä / kaunista käytöstä jne. jota myös aikuisilta täytyy edellyttää.

Talvi on liki koko Suomessa valkoinen - kesällä värikylläinen, niin lapset siitä pilalle mene ( aikuiset tuntuu menevän ), jos luovuutta annetaan käyttöön enemmän ja kun olen Mummeli, niin voin alkaa vapaaehtoiseksi tuotakin toteuttaa yhdessä heidän kanssa, jotka huolehtii turvallisuudesta.
Ai niin, onhan minulla aikaa muuhunkin virikkeellisen toiminnan järjestämiseen?

Viestiin tulleet vastaukset

Aiheeseen ei ole tullut kommentteja.

Lisää viesti keskustelupalstalle

Tällä lomakkeella voit osallistua valitsemaasi keskusteluun.
* merkityt kentät ovat pakollisia.

päivitetty viimeksi: 07.06.2019 23:07

Käytämme evästeitä sivuston toiminnoissa, sosiaalisen median ominaisuuksien tarjoamiseen ja liikenteen analysointiin.
Tietoa sivustosta