Palkkatukityöllistäminen
Utajärven kunta voi työllistää työttömiä työnhakijoita kunnan omiin yksiköihin. Palkkatuetun työn tavoitteena on vahvistaa työntekijän reittiä kohti avoimia työmarkkinoita.
Kunta voi työllistää palkkatuella harkinnan mukaan niitä työttömiä työnhakijoita, joilla on TE-toimiston myöntämä palkkatukioikeus.
Myös yritys voi tietyin edellytyksin saada palkkatukea työttömän henkilön palkkauskustannuksiin. TE-toimiston myöntämä palkkatuki on tarveharkintaista ja määrärahasidonnaista.
Työntekijät sekä yritykset voivat olla yhteydessä Utajärven kunnan työllisyyspalveluihin, mikäli yritykseen työllistäminen ja työllistyminen palkkatuella kiinnostaa.
Toimi näin
Voit olla palkkatukeen liittyvissä asioissa yhteydessä kunnan työhönvalmentajaan ja suunnitelijaan.
Palkkatuki myönnetään prosenttiosuutena työttömän henkilön palkkauskustannuksista. Tuen suuruus riippuu mm. palkattavan henkilön työttömyyden kestosta. TE-toimiston myöntämän palkkatuen kesto ja tukiprosentti voivat vaihdella tapauskohtaisesti.
Palkkatukijakson pituus määräytyy sen mukaan, mille ajalle TE-toimisto myöntää palkkatukea. Voit tarkastaa oman oikeutesi palkkatukeen TE-toimistosta.
Verkkoasiointi
Oma asiointi henkilöasiakkaille
Oma asiointi henkilöasiakkaille on TE-palveluiden verkkoasiointikanava, jossa voit verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla tunnistautuneena
- ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi
- aloittaa tai päättää työnhakusi, muuttaa työnhakutietojasi tai vain katsella niitä
- tehdä Työelämätutkan ja arvioida työn tai koulutuksen löytämiseen vaikuttavia tekijöitä
- hyväksyä TE-toimiston kanssa laaditun suunnitelmaluonnoksen, tarkastella suunnitelmassa sovittuja tehtäviä ja kertoa mitä olet tehnyt
- katsella annettuja työvoimapoliittiisia lausuntoja, vastata selvityspyyntöihin ja seurata, miten selvityksesi käsittely etenee
- kertoa, saitko TE-toimiston sinulle tarjoaman työn
- tarkastaa, mihin mennessä sinun on haettava sinulle tarjottuun työvoimakoulutukseen
- etsiä sopivia työvoimakoulutuksia, hakea koulutukseen ja seurata, miten valintaprosessi etenee
- hakea starttirahaa ja seurata, miten hakemuksesi käsittely etenee sekä hakea starttirahan maksatusta
- jättää yhteydenottopyynnön omaan TE-toimistoosi.
Yhteystiedot
Oulun henkilöasiakkaiden asiointipaikka
Toimipaikassa palvellaan TE-toimiston henkilöasiakkaita. Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden asiointipaikka on Oulun BusinessAsemalla.
Jos tulet varatulle tapaamisajalle, ilmoittaudu ensimmäiseksi toimipaikan infoon.
Toimipaikan aulassa on asiakastietokoneita, joilla voit hoitaa TE-toimiston asiakkuuteen tai työnhakuun liittyviä asioita. Tietokoneen käyttöön ei tarvitse varata aikaa. Saat tarvittaessa neuvoa työnhakuun ja Oma asiointi -verkkopalvelun käyttöön toimipaikan verkkoneuvojilta.
Toimipaikassa on myös postilaatikko, johon voi jättää asiakirjoja toimipaikan ollessa suljettuna.
Sähköposti
kirjaamo.pohjois-pohjanmaa@te-toimisto.fiKäyntiosoite
Uusikatu 5290100 OULU
Postiosoite
Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto, Kirjaamo, Sepänkatu 2090100 OULU
Aukioloajat
Maanantai 09:00 - 16:00Tiistai 09:00 - 16:00
Keskiviikko 09:00 - 16:00
Torstai 09:00 - 16:00
Perjantai 09:00 - 16:00
Hyvinvointitalo
Utajärven Hyvinvointitalo on yhteisöllinen, kaikenikäisten ihmisten ja erilaisten toimijoiden yhteinen matalan kynnyksen kohtaamispaikka, josta löydetään ystäviä ja vertaisryhmiä.
Hyvinvointitalon tiloja voi varata Utajärven Asiointipisteestä, puh. 08 5875 5700. Kaikki toimijat ja tilojen käyttäjät ovat tasavertaisia ja tervetulleita!
Hyvinvointitalo toimii Utajärven kuntakeskuksessa, Kirkkotie 32. Talossa on kokoontumis-, neuvottelu-, koulutus-, harraste- ja työpajatiloja, tilava keittiö, ruokasali ja liikuntasali. Tiloja käyttävät yhdistykset, koulu, varhaiskasvatus, Oulujoki-opisto, työpaja sekä yritykset ja yksityiset asiakkaat.
Puhelin
Työllisyyskoordinaattori, Vanninen-Vaattovaara Janne+358505680620
Käyntiosoite
Kirkkotie 3291600 UTAJÄRVI
Aukioloajat
Maanantai 08:00 - 16:00Tiistai 08:00 - 16:00
Keskiviikko 08:00 - 16:00
Torstai 08:00 - 16:00
Perjantai 08:00 - 16:00
Verkkosivu
TE-palvelujen henkilöasiakkaan chat
Verkkoasiointiin liittyvissä kysymyksissä voit kysyä neuvoa TE-palvelujen henkilöasiakkaan chatista. Henkilökohtaisia asioita et voi chatissa hoitaa, vaan niissä sinun kannattaa käyttää joko verkko- tai puhelinpalvelua. Chat on tarjolla Oma asiointi -palvelussa sekä Henkilöasiakkaan puhelinpalvelu -sivulla TE-palveluiden verkkosivuilla.
Chat on käytössä arkisin klo 9.00-16.00.
Verkkosivu
siirry suomi.fi palveluun