Utajärven kunta vastaanottaa laskut ainoastaan verkkolaskuina tai maksuttoman toimittajaportaalin kautta tehtyinä laskuina. Paperilaskuja ei oteta vastaan yrityksiltä jatkossa enää missään kanavassa, eli aiemmin käytössä olleet paperilaskujen postitusosoitteet lakkaavat.
Utajärven kunnan verkkolaskujen välittäjänä toimii OpusCapita Solutions Oy.
Tärkeää: Pyydämme merkitsemään laskuun asiakkaan viitteeksi esimerkiksi toimiston, toimialan, laitoksen, hankkeen, tilaajan nimen, tilaajan antaman kustannuspaikkanumeron tai muun tunnisteen, jonka avulla lasku voidaan ohjata oikealle käsittelijälle. Huomioittehan, että riittävät kustannuspaikka- ja tilaajatiedot jouduttavat laskun käsittelyä ja suorituksen maksamista.
Utajärven kunta on arvonlisäverolain 8 c § (16.7.2010/686) 1 momentissa tarkoitettu rakentamispalveluja harjoittava elinkeinonharjoittaja, jolle tapahtuvaan arvonlisäverolain 31 §:n 3 momentin 1 kohdassa tarkoitettujen rakentamispalveluiden myyntiin sovelletaan käännettyä verovelvollisuutta.
Mikäli teillä ei vielä ole käytössä verkkolaskujen lähetykseen sopivaa palvelua, voitte kirjautua OpusCapitan laskuportaaliin ja lähettää laskut sitä kautta, jolloin ne tulevat meille verkkolaskuina. Voitte aloittaa verkkolaskujen lähettämisen meille heti portaaliin rekisteröitymisen jälkeen.
Portaali edellyttää y-tunnuksen. Mikäli teillä ei ole y-tunnusta, katsokaa ohjeet kohdasta ”yksityishenkilö laskuttajana”. Laskun tekeminen portaalissa on ilmaista.
Palvelun tuottaa OpusCapita ja pääsette rekisteröitymään portaaliin tästä linkistä: Toimittajien verkkolaskutuskampanja (opuscapita.com)
Jos sinulla on jo tili portaaliin, kirjautumissivulle päääset tästä linkistä: OpusCapita Business Network.
Mikäli sinulla ei ole käytössä Y-tunnusta, ole yhteydessä etunimi.sukunimi (at) utajarvi.fi
Sirpa Kemi, HallintopalvelutAnita Markkola, Elinvoimapalvelut ja HyvinvointipalvelutSuvi Pirttikoski, ElinympäristöpalvelutMervi Repola, Kasvatuspalvelut
Mikä on verkkolasku? Onko sähköpostilla lähetetty lasku sellainen?
Miksi ette ota enää vastaan paperilaskuja?
Lähetin jo paperilaskun, miten nyt toimitaan?
Toimittajaportaali ei toimi.
Portaalin käytössä teitä auttaa OpusCapitan asiakaspalvelu: +358 9 413 321 00 (arkisin 8:00 – 16:00). Tai voitte jättää tukipyynnön: OpusCapita Request Form Lomakkeen voi täyttää suomeksi. Kohtaan Product Or Service = Business Network Portal
Pitäähän teidän kuitenkin maksaa lähettämäni paperilaskut?