Ohita päävalikko
Avaa päävalikkoSulje päävalikko

Tiedote koronavirustilanteesta Utajärven kunnan asukkaille

Tiedote Utajärven kunnan asukkaille 13.3.2020

Utajärven kunnassa toimitaan valtakunnallisten ohjeiden mukaisesti koronaviruksen osalta. Toistaiseksi koronavirustartuntoja ei ole todettu Utajärvellä. Kunnan palveluihin on tullut muutoksia mm. sivistys-, kulttuuri- ja vapaa-aikapalveluissa. Myös kunnan hallinnointi- ja asiointipalvelujen aukioloaikoihin saattaa muutoksia mm. kansallisista etätyösuosituksista johtuen. Toivotaan, että kuntalaiset asioivat ensisijaisesti sähköisesti tai puhelimitse.

• Kunnan kaikki omat tapahtumat perutaan toistaiseksi.
  • Myös muiden toimijoiden retket tai vierailut on peruttu toistaiseksi
  • Kunnan järjestämät kerhot, liikuntaryhmät ja muut vapaa-ajan ryhmät on peruttu toistaiseksi
  • Kirjaston oma-toimipalvelu on suljettuna toistaiseksi
  • Koulun ja varhaiskasvatuksen ulkopuolinen opetustoiminta on peruttu ja koulujen retket siirretään toistaiseksi.
  • Epidemia-alueilta palaavien päiväkodissa hoidossa olevien lasten ja koululaisten on sovittava kahden viikon poissaolosta päivähoidon järjestäjän tai koulun kanssa
  • Nuorisotilat on suljettuna 30.3. saakka
  • Kunnan itse järjestämät ja henkilöstön töihin liittyvät ulkomaan matkat on peruttu toistaiseksi. Toistaiseksi emme myöskään ota vastaan ulkomaalaisia ryhmiä.
  • Erityistä huomiota tulee kiinnittää riskiryhmien haavoittuvuuteen. Vierailut hoitolaitoksiin tulee harkita tarkoin.
  • Jokaisen kannattaa tehostaa käsienpesua sekä välttää isoihin tapahtumiin osallistumista ja matkustelua. Huomioithan että sairaana ei ole syytä mennä töihin eikä vierailla, eikä tartuntojen ehkäisemiseksi osallistua ei-välttämättömään harrastustoimintaan tai muihin tilaisuuksiin.
  • Jos epäilet saaneesi koronavirustartunnan, voit olla yhteydessä alueelliseen neuvontanumeroon, joka on OSYP:n (Oulun seudun yhteispäivystys) numero 08 315 2655.

Palvelujen muuttumisesta tiedotetaan erikseen kuntaisia uudelleen. Koululaisten vanhemmille tiedotetaan Wilmassa ajankohtaisista asioista koronavirustilanteeseen liittyen.

Hallitus on antanut suosituksia koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi. Suositukset on julkaistu Internet-sivuilla https://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/hallitus-paatti-suosituksistakoronaviruksen-leviamisen-hillitsemiseksi

Oulunkaaren kuntayhtymä nettisivuilta ja sosiaalisen median kanavilla on ajantasaista tietoa koronavirustilanteesta-aiheesta: www.oulunkaari.com. Korona-virukseen liittyvä ajantasaista tietoa ja ohjeita on saatavilla myös Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivuilla (thl.fi) ja Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin sivuilla (ppshp.fi).

Lisätietoa Utajärven kunnan puolesta antaa hyvinvointijohtaja Terttu Piippo, p. 040 6751214 /terttu.piippo@utajarvi.fi

julkaistu: 13.03.2020 klo 13:53, päivitetty viimeksi: 17.03.2020 14:47

Tietoa sivustosta