Ohita päävalikko
Takaisin etusivulle
Avaa päävalikkoSulje päävalikko  
Ohita sivuvalikko

Nuorten työpaja ja työpajat

Työpaja ja Nuorten työpaja tarjoavat ja etsivät työkokeilua ja palkkatukityötä Utajärvisille.

Työpaja toimii työkokeilun tukikohtana. Pajalla voi ohjatusti kokeilla erilaisia työtehtäviä ja näin löytää omat vahvuutensa. Pajalta voi myös siirtyä yrityksiin tai kunnan eri toimipisteisiin jatkamaan TE-palvelujen kanssa sovittua toimenpidettä.

Työpajalla saa myös yksilöohjausta, johon sisältyy asiakkaan palvelutarpeen mukainen palveluohjaus. Työpajalla järjestetään erilaisia ryhmätoimintoja, joiden sisältöjen suunnitteluun osallistuvat myös asiakkaat itse.

Pajajakson aikana pyritään löytämään asiakkaalle sopiva väylä työelämään, koulutukseen, oman elämän hallintaan.

Toimi näin

Ole yhteydessä kunnan työhönvalmentajaan jos tarvitset palvelua, tai lisätietoja palvelusta.

Kenelle ja millä ehdoin

Voit päästä mukaan työpajatoimintaan, jos olet alle 29-vuotias.

Tausta ja lainsäädäntö

Nuorten työpajalla saat tavoitteellista, tarpeittesi mukaista valmennusta. Työpajalla pääset kehittämään osaamistasi ja taitojasi käytännön tekemisen avulla.

Valmennuksen ja käytännön tekemisen tavoitteena on
* tunnistaa ja kasvattaa osaamistasi
* vahvistaa hyvivointiasi ja työelämävalmiuksiasi
* tukea sinua kohti koulutusta ja työtä.

Sinulla on oikeus saada työpajassa henkilökohtainen valmennussuunnitelma.

Nuorisolakihttp://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161285

Verkkoasiointi

Oma asiointi henkilöasiakkaille

Oma asiointi henkilöasiakkaille on TE-palveluiden verkkoasiointikanava, jossa voit verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla tunnistautuneena
- ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi
- aloittaa tai päättää työnhakusi, muuttaa työnhakutietojasi tai vain katsella niitä
- tehdä Työelämätutkan ja arvioida työn tai koulutuksen löytämiseen vaikuttavia tekijöitä
- hyväksyä TE-toimiston kanssa laaditun suunnitelmaluonnoksen, tarkastella suunnitelmassa sovittuja tehtäviä ja kertoa mitä olet tehnyt
- katsella annettuja työvoimapoliittiisia lausuntoja, vastata selvityspyyntöihin ja seurata, miten selvityksesi käsittely etenee
- kertoa, saitko TE-toimiston sinulle tarjoaman työn
- tarkastaa, mihin mennessä sinun on haettava sinulle tarjottuun työvoimakoulutukseen
- etsiä sopivia työvoimakoulutuksia, hakea koulutukseen ja seurata, miten valintaprosessi etenee
- hakea starttirahaa ja seurata, miten hakemuksesi käsittely etenee sekä hakea starttirahan maksatusta
- jättää yhteydenottopyynnön omaan TE-toimistoosi.

Verkkoasiointi

Liitteet ja lisätietolinkit

Asioinnin ohje

Puhelinasiointi

TE-palveluiden henkilöasiakkaan yleinen neuvontapalvelu

Neuvontapalvelusta saat apua kaikissa TE-palveluissa asiointiin ja työllistymiseen liittyvissä asioissa ja verkkopalvelujen käytössä sekä tarvittaessa jatko-ohjauksen muihin sinulle sopiviin palveluihin.

Suurimmat ruuhkat palvelussa ovat maanantaisin ja kuukauden vaihtuessa.

Palvelemme soittajat jonoon saapumisjärjestyksessä. Jos palvelussa on jonoa, voit jäädä puhelujonoon tai klo 9-14 välillä sinulle voidaan tarjota mahdollisuutta passiiviseen jonotukseen, jolloin asiantuntija soittaa sinulle takaisin 0295-alkuisesta numerosta yhden kerran. Soittaessasi saat aina ajankohtaisen tiedon puhelinpalvelun tilanteesta sekä toimintaohjeet.

Puhelin

+358295025500

Русскоязычная телефонная служба для индивидуальных клиентов
+358295020715

Aukioloajat

PuhelinpalveluMaanantai 09:00 - 16:15
Tiistai 09:00 - 16:15
Keskiviikko 09:00 - 16:15
Torstai 09:00 - 16:15
Perjantai 09:00 - 16:15
Maanantai 09:00 - 15:00
Tiistai 09:00 - 15:00
Keskiviikko 09:00 - 15:00
Torstai 09:00 - 15:00
Perjantai 09:00 - 15:00

Poikkeusaukioloajat

itsenäisyyspäivä
tapaninpäivä
helatorstain aatto
Keskiviikko 09:00 - 15:00
helatorstai
juhannusaaton aatto
Torstai 09:00 - 15:00
jouluaatto
vappu
pyhäinpäivän aatto
Perjantai 09:00 - 15:00
uudenvuoden aatto
Tiistai 09:00 - 15:00
itsenäisyyspäivän aatto
Torstai 09:00 - 15:00
joulupäivä
jouluaaton aatto
Maanantai 09:00 - 15:00
2. pääsiäispäivä
pitkäperjantai
kiirastorstai
Torstai 09:00 - 15:00
vappuaatto
Tiistai 09:00 - 15:00
juhannusaatto
uudenvuodenpäivä

Yhteystiedot

Oulun henkilöasiakkaiden asiointipaikka

Toimipaikassa palvellaan TE-toimiston henkilöasiakkaita. Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden asiointipaikka on Oulun BusinessAsemalla.
Jos tulet varatulle tapaamisajalle, ilmoittaudu ensimmäiseksi toimipaikan infoon.

Toimipaikan aulassa on asiakastietokoneita, joilla voit hoitaa TE-toimiston asiakkuuteen tai työnhakuun liittyviä asioita. Tietokoneen käyttöön ei tarvitse varata aikaa. Saat tarvittaessa neuvoa työnhakuun ja Oma asiointi -verkkopalvelun käyttöön toimipaikan verkkoneuvojilta.

Toimipaikassa on myös postilaatikko, johon voi jättää asiakirjoja toimipaikan ollessa suljettuna.

Sähköposti

kirjaamo.pohjois-pohjanmaa@te-toimisto.fi

Käyntiosoite

Uusikatu 52
90100 OULU

Postiosoite

Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto, Kirjaamo, Sepänkatu 20
90100 OULU

Aukioloajat

Maanantai 09:00 - 16:00
Tiistai 09:00 - 16:00
Keskiviikko 09:00 - 16:00
Torstai 09:00 - 16:00
Perjantai 09:00 - 16:00

Hyvinvointitalo

Utajärven Hyvinvointitalo on yhteisöllinen, kaikenikäisten ihmisten ja erilaisten toimijoiden yhteinen matalan kynnyksen kohtaamispaikka, josta löydetään ystäviä ja vertaisryhmiä.

Hyvinvointitalon tiloja voi varata Utajärven Asiointipisteestä, puh. 08 5875  5700. Kaikki toimijat ja tilojen käyttäjät ovat tasavertaisia ja tervetulleita!

Hyvinvointitalo toimii Utajärven kuntakeskuksessa, Kirkkotie 32. Talossa on kokoontumis-, neuvottelu-, koulutus-, harraste- ja työpajatiloja, tilava keittiö, ruokasali ja liikuntasali. Tiloja käyttävät yhdistykset, koulu, varhaiskasvatus, Oulujoki-opisto, työpaja sekä yritykset ja yksityiset asiakkaat.

Puhelin

Työllisyyskoordinaattori, Vanninen-Vaattovaara Janne
+358505680620

Käyntiosoite

Kirkkotie 32
91600 UTAJÄRVI

Aukioloajat

Maanantai 08:00 - 16:00
Tiistai 08:00 - 16:00
Keskiviikko 08:00 - 16:00
Torstai 08:00 - 16:00
Perjantai 08:00 - 16:00

Verkkosivu

TE-palvelujen henkilöasiakkaan chat

Verkkoasiointiin liittyvissä kysymyksissä voit kysyä neuvoa TE-palvelujen henkilöasiakkaan chatista. Henkilökohtaisia asioita et voi chatissa hoitaa, vaan niissä sinun kannattaa käyttää joko verkko- tai puhelinpalvelua. Chat on tarjolla Oma asiointi -palvelussa sekä Henkilöasiakkaan puhelinpalvelu -sivulla TE-palveluiden verkkosivuilla.

Chat on käytössä arkisin klo 9.00-16.00.

Sivun sisältö tuotu Suomi.fi-palvelusta 11.01.2023 09:52
siirry suomi.fi palveluun

Käytämme evästeitä sivuston toiminnoissa, sosiaalisen median ominaisuuksien tarjoamiseen ja liikenteen analysointiin.
Tietoa sivustosta