28.06.2022 Reissuriitta kirjoitti aiheesta:

Asemapihan siisteys

Harvoin junalla matkustavana kiinnitin huomiota rautatieasemamme pihan siisteyteen. Vaikka asemarakennus ei enää olekaan alkuperäisessä käytössä, junat kuitenkin pysähtyvät asemalla. Piha on kuitenkin niin epäsiistissä kunnossa, että paikkakuntalaisena suorastaan nolottaa. Antaisi vähän paremman yleiskuvan koko kylästä, jos risukkoa, puskia ja portaiden edessä kasvavia puun taimia raivattaisi pois ja laitettaisi vaikka pari kukkalaatikkoa paikkaa somistamaan.

Viestiin tulleet vastaukset

12.07.2022 Paikalla käynyt kirjoitti aiheesta:
Asemapiha

Samaa mieltä

23.09.2022 Eki kirjoitti aiheesta:
Sinnehän voi mennä kukat istutetaan ja pihaa raivaamaan jos on aikaa. Vr tuskin panee vastaan

Asema

23.09.2022 Pirjo-Margit Jauhiainen kirjoitti aiheesta:
"Kuningatar on kuollut"

Hunajantuottajat ovat vähentyneet, niin edelleen olen sitä mieltä, en luonnon nuohoaminen riittää = joka nurkka olla viivasuora.

Itse liki joka päivä kierrän lenkkireissulla aseman kautta, niin juuri sinne on havupuun taimia istutettu ja kesällä pusikoissa pörräs eri ötököitä.

Päivänä yhtenä kävelin kirkon suuntaan ja siinä vasemmalla olevan valkean ison talon vissiin työtön lapiolla (en onnistunu kuvaa laittamaan) sieniä nurmikolta kaiveli, niin käsky oli käynyt - poistettava on, niin kun olen sen jälkeen ohi kävelly, niin kyllä on kuoppia nurmikkoalueella.
Joten sääli tuollaisesta toiminnasta, jossa se fiineys ohittaa luonnon normaalin toiminnan.

16.02.2023 Jasu kirjoitti aiheesta:
Aseman pihapiiri

On kauan kun viimeksi tulin Utajärvelle junalla kesäisin lomalle. Siinä oli kirppari-toimintaa ja pitäjä myös asui siinä. Oli tosiaan mukava kun lomille tullesani näki ensimmäisenä hyvin hoidettu nurmikko ja kauniita kukkia siellä ja täällä. Totta on, antaa ensivaikutelman paikkakunnasta.

Lisää viesti keskustelupalstalle

Tällä lomakkeella voit osallistua valitsemaasi keskusteluun.
* merkityt kentät ovat pakollisia.

päivitetty viimeksi: 09.04.2024 09:37