Ohita päävalikko
Takaisin etusivulle
Avaa päävalikkoSulje päävalikko  
Ohita sivuvalikko

28.07.2022 Pirjo-Margit Jauhiainen kirjoitti aiheesta:

Pysähtyneisyys digiyhteiskunnan lokeroissa?

Hyvää kesäistä päivää lukijat!

Suomessa k ä p e r r y t ä ä n ”kaikkitietäväisyyteen / osaamiseen” ja hups,,,,,,eihän sitä ole, kun ”osaajia roudataan useinkin kehitysmaista, joiden toimintaa sitten edistää suuri avustajajoukko = palvelijat” et minne on hävinnyt kansan ”minä itse toiminta”, tosin luin erään toimittajan aktiivisesta elämästä, kun terassinkin oli rakentanut ilman ammattitutkintoa - hänellä onkin työ ja ehkä siinä asemassa, et niin voi tehdä ilman rangaistusta?
Edellämainittu asiakokonaisuus on kuitenkin lukemattomiin asioihin liittyvä = kaikki asiat liittyvät toisiinsa aina jossain kohtaa.

Olen nauttinut suomen kesästä, harrastaen puistoparlamentin keskusteluja - kun meillä jokaisella on aina sisällämme asioita, joita haluamme jakaa toisten kanssa, joidenkin ehkä nyrpistellen nenäänsä - tuolla niitä istuu / aiheuttaa pahennusta, kun eihän lasten tarvitse tuollaista nähdä - entäs aikuisten, joiden elämän palikat on ns.”järjestyksessä”, siinä tullaan myös kysymykseen - mitä he eivät saisi / haluaisi nähdä / tehdä?

Minä 68v. Mummeli haluaisin jossain määrin palata entisiin aikoihin, jossa manuaaliveivaaminen oli elämäntapa - tarkoittaa ihan lukemattomia elämän toimintoja, eikä ns.nykyisenlaista ole omatoiminen - mikä kuitenkin tuo liikaa esteitä, kun meille on kesäaikaan juurrutettu tapa = liki koko julkinen toiminta on kiinni heinäkuussa, minkä edessä se oma pääntoiminta täytyy olla kunnossa ja hallita ainakin tietotekniikan alkeet - joka ei riitä, kun täytyy osata = mene sinne ja sinne sivulle / kopioi / liitä / ota kuvakaappauksia jne.et jos on vanha puhelin, miten kuvan laskusta otat.
Pienituloisena / ulosoton asiakkaana minulla ei ole oikeutta moniin etuihin, joita en saa tukina ( ettei kannata olla kateellinen, kun onhan minulla ulkoiset puitteet kunnossa ), niin nyt oli pakko kelan sivupisteen ovea Utajärvellä käydä usein nykimässä ( kelan sivulla ilmoitetaan sen oleva avoinna ); soittaen myös asiakaspalveluun, joka myös havannoi = auki on.
Niinpä täytyi oma pää ottaa käyttöön, et mites ne jutut toimikaan - kun en ole muuten asiakkaana Kelassa, kuin asumistuen saajana - harmi se oman työurani lyhyys, et joudun veronmaksajien rahoista sitäkin hakemaan ja nyt Saarikon mainitsemaa sähkölaskun tukea = hae sossusta, joka kuitenkin ekana hakea kelasta, et ans nähdä miten käy.

Kaikilla ei ole tietokonetta, mut Utajärvelläkin on kirjasto ja myös tabletteja, joita olenkin ahkeraan lainannut, ettei nekään hankinnat ole menneet hukkaan, kun täytyyhän rahoille saada vastinetta, minkä edessä toivoisin kirjastoon verenpainemittaria ja sellaista rannemittaria, kun käsivarren läski estää kunnon toiminnan.
Kun terveyskeskus aukesi, kävin siellä kysymässä omatoimista mittaamista - mutta uuden kohteen rakentamisen myötä ei ollenkaan tuollaista toimintaa, minkä edessä ”ilkeästi” ajattelen - asiakkaalta halutaan maksullinen käyminen verenpaineen mittauksessa - et se siitä omatoimisuuteen kannustaminen.

Vaikka en tietokone nörtti olekkaan, niin miksi tämän keskustelun laatikko-osio on pieni / kapea, joka estää jouhevan kirjoittamisen - nähden kirjoituksen koko ajan, mitä olisi myös helppo korjata?

Viestiin tulleet vastaukset

Aiheeseen ei ole tullut kommentteja.

Lisää viesti keskustelupalstalle

Tällä lomakkeella voit osallistua valitsemaasi keskusteluun.
* merkityt kentät ovat pakollisia.

päivitetty viimeksi: 07.06.2019 23:07

Käytämme evästeitä sivuston toiminnoissa, sosiaalisen median ominaisuuksien tarjoamiseen ja liikenteen analysointiin.
Tietoa sivustosta